Du kan nu betala via Klarna, Swish och Bank överföring, läs mer här!
Ringvägen 89 B
Info@ringensbilskola.se
Måndag - Torsdag 10:00-17:00 (körtider 06:45-17:50)

Handledarkurs

Boka handledarkurs i Stockholm

Att övningsköra privat är ett kostnadseffektivt sätt att ta körkort på. Du som ska övningsköra måste ha en godkänd handledare bredvid dig under körningen för att allt ska gå rätt till. Gå en handledarkurs tillsammans på Ringens Bilskola. Vi tillhandahåller handledarutbildning för handledare och elev, på vardagskvällar och under helg. Boka handledarkurs online hos oss!

Den privata övningskörningen gör körkortet billigare att ta. Men för att få övningsköra privat är det obligatoriskt att både elev och handledare går en handledarkurs. Det är du som är handledare som räknas som förare vid övningskörningen, det är vidare du som har ansvar för att eleven uppfyller kraven.

Välj den dag som passar er bäst och låt oss sköta resten. Våra professionella trafiklärare ger både handledare och elev motivation att nå ända fram i mål. Under kursen ges information om vad ni bör tänka på under övningskörningen, allt från viktiga trafikregler till särskilda körmoment.

För bästa effekt är rådet att kombinera den privata övningskörningen med körlektioner tillsammans med trafiklärare.

Bokning av kurs

Du kommer att omdirigeras till trafikskolaonline.se för att smidigt och enkelt kunna fullfölja bokningen.

Krav för att bli handledare

Utöver att ha gått handledarkursen måste du som handleder ha:

• Fyllt 24 år.
  • Haft körkort i minst 5 år.
  • Körkort utfärdat i EES-land.
  • Kompetens att köra det aktuella fordonet.

För att få övningsköra krävs det vidare att eleven har ett giltigt körkortstillstånd och att handledaren fått ett handledarbevis från Transportstyrelsen. Eftersom det kan ta flera veckor innan du får handledartillståndet är det en god idé att ansöka om handledartillstånd, helst före handledarkursen.

När du gått handledarutbildningen ser vi till att godkännandet registreras hos Transportstyrelsen. En godkänd kurs är giltig i fem år.

Handledarkurs i Stockholm

Vi på Ringens Bilskola erbjuder en riktigt bra handledarutbildning med betydelsefull information till både handledare och elev. Du hittar oss i Stockholm, mitt på Södermalm.

En handledarkursen tar cirka 3 timmar, exklusive raster.
Under rasten bjuder vi på fika.
Kursen kostar 299 kronor (350 kronor under helgen).

Om du inte kan komma måste deltagandet i kursen avbokas senast tre vardagar före kurstillfället, före klockan 12:00. Avbokningar görs på telefon: 08-640 30 40, om du inte avbokar i tid debiteras fullt pris.

Välkommen att boka handledarkurs online!

Omdömen från kursdeltagare

Klicka här om du vill ha omdömen från tidigare deltagare från handledarutbildningen i Stockholm på Ringens Bilskola.

”Jag gick en handledarkurs på Ringens Bilskola. Innan jag gick kursen var jag rätt tveksam till denna utbildning. Men efter att ha gått kursen kan jag konstatera att den var ett perfekt avstamp för den privata övningskörningen.” -Erik

Kom igång idag

Klicka här för att boka handledarutbildningen!

BOKA NU