Du kan nu betala via Klarna, Swish och Bank överföring, läs mer här!
Ringvägen 89 B
Info@ringensbilskola.se
Måndag - Torsdag 10:00-17:00 (körtider 06:45-17:50)

Gratis teoriprov

Gör ett gratis teoriprov hos oss

Att göra ett teoriprov online visar var du står kunskapsmässigt gällande körteori. När du gjort provet får du reda på vad du behöver träna på inför det riktiga kunskapsprovet. Testa dina kunskaper – gör ett gratis teoriprov här på Ringens Bilskola.

Att studera teori inför körkortet är minst lika viktigt som att övningsköra. Det är i teorin du lär dig om allt från trafikregler till miljöfrågor. Om du ser till att plugga teori både före och efter dina körlektioner kommer vetskapen om trafikens regler, markeringar och skyltar att finnas med naturligt när du sedan är redo att ta ditt körkort.

Gör ett gratis teoriprov här hos oss på Ringens Bilskola!

Detta bör du kunna inför teoriprovet

Det viktigaste att förstå när du kör bil är trafikens regler, både de mest grundläggande och de regler som inte är lika tydliga. Det du alltid bör ha i åtanke när du övningskör är att visa hänsyn och att köra varsamt, att inte störa eller hindra i onödan samt att ingen i trafiken har rättigheter – bara gemensamma skyldigheter.

Studera teori inför körlektioner

I teoriboken kommer du att studera allt från placering i körfältet till vad som gäller i en järnvägskorsning. Att studera teori inför körlektioner och övningskörningen gör dig till en mer förberedd och trygg förare. Ju mer du kan inför din körning, desto mer kommer du få använda dig av dina nyfunna kunskaper i praktiken. Det lär dig att agera i situationer på ett annat sätt. Ta körkortsteorin på allvar redan från start för att bli en mer kompetent och trygg förare.

Gör du ett gratis teoriprov online här hos oss på Ringens Bilskola får du sätta dina teoretiska kunskaper på prov. Det gör att du förstår vad du behöver träna på för att känna dig säker vid det riktiga kunskapsprovet.

Teoripaket med kurs och böcker

Köp teoripaket med böcker, datorprov och vår uppskattade teorikurs för att komma igång med körteorin. Lycka till med teoriprovet!

Kom igång idag

Klicka här för att boka en prova-på-lektion online för endast 400 kr!

BOKA NU